Aurreko batean, animali ezberdinen azterketarako sailkapenak egitea planteatzen genuen. sailkapenak era askotakoak izan daitezke.
sailkapen posible batzuk:
-bizitokiaren arabera: lur azpian, lurrean, uran (gozoan eta gazian), zuhaitzetan,...
-tamainaren arabera: handiak, txikiak, ertainak.
-elikaduraren arabera: haragijaleak, orojaleak, belarjaleak.
-azalaren arabera: lumadunak, iledunak, eskatadunak,...
-hezurrak bai, hezurrak ez: hornodunak eta hornogabeak.
-mugitzeko erabiltzen duten eraren arabera: hegan, narras, igerika,...
-erreprodukzio eraren arabera....
Sailkapenak era askotakoak izan daitezke baina kontutan izan behar ditugu haurren adinak. Ulertzen dituzten sailkapenak egin behar dituzte eta horretarako hasieran, sailkapen sinpleak izan beharko dira. Kontzeptuak barneratzen dituzten ahala, beste batzuk gehitzen joango gara.
Hasieran sailkapenak guztiok batera egitea, nire ustez, aproposena da. Era honetan, sailkatzen irakatziko dizkiegu eta beraien artean ikasi ahal izango dute, ideia eta iritzi ezberdinak konpartituz. Gainera, ideia horiek okerrak edo zuzenak diren egiastatzeko, arrazonamenduak eman beharko ditugu eta horiek altuz egitean, umeek asko ikasten dute. Arrazonatzea zer den eta arrazonamenduen garrantziaz ohartuko dira, talde handietan komunikatzen ikasiko dute, ideia berriak bereganatuko dituzte eta lehendik zituztenak,okerrak edo erdi zuzenak baziren, berrantolatu ahal izango dituzte.
30/12/07
SAILKAPEN UGARI
Publicado por
MAITANE LLAGUNO LOPEZ
en
9:22
0
comentarios
Etiquetas:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
Technorati tags:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
Blogalaxia tags:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
ANIMALIAK LANTZEN
Ingurunearen lanketa, oso aukera zabalak eskaintzen dizkigu jarduerak eta esperientziak prestatzerakoan.
zer egin?
Animalia ezberdinak aztertzea eta zailkapenak egitea beraien artean(etxeko animaliak, ohianeko animaliak, baserriko animaliak, hornodunak, hornogabeak, hegaztiak...) esperientzia polita eta motibagarria izan daiteke haurrentzat.
Animalia ezberdinak aztertzea eta zailkapenak egitea beraien artean(etxeko animaliak, ohianeko animaliak, baserriko animaliak, hornodunak, hornogabeak, hegaztiak...) esperientzia polita eta motibagarria izan daiteke haurrentzat.
nola egin?
Hasieran hurbileko animaliak lantzea komeni da, haurrak zuzenean ikusi eta aztertu ahal dituzten animaliak. ondoren, haurrentzat "arraroagoak" diren animaliak aztertu ditzakegu.
Hurbileko animalien kasuan, polita izaten da ikastetxearen inguruan dauden animaliak aztertzea. Txango bat prestatu daiteke eta animaliak behatu datuak artzen ditugun bitartean. ondoren klasean, txangoan lortutako datuak aztertu ditzakegu, galdera interesgarriak planteatu eta animalia batzuen ezaugarriak eta besteenak kontraiarri.
Haurrei eskaintzen diegun informazioa ez da gehiegizkoa izan behar ezta eskasa ere ez. informazioa ulerkorra, interesgarria eta zuzena izan behar da.
Gainera animaliak eta ondorioz, ingurunea landuz batera hizkuntza idatzia landuko dugu eta era honetan proposatzea, kaligrafiako ariketa errepikakorrak eta aspergarriak alde batera utziz, zihur-aski oso motibagarria izango da haurrentzat eta beraz gustora egingo duten jarduerak izango dira. bestalde matematikako kontzeptu batzuk ere landuko ditigu.
adibidez: sailkapenak egiten ditugunean ( hornodunak eta hornogabeak, ugaztunak, hegaztiak eta arrainak...) eta animalien ezaugarriak aztertzen ditugunean (bi begi, lau hanka, bi hego, zazpi hanka,bustan bat...).
nori zuzenduta?
Proposamen hau adin guztietako haurrekin landu daiteke. Adinaren arabera, animalien inguruan ateratako informazioa zehatzagoa eta osoagoa izan beharko da eta zailkapenak gehitu. hasierako zailkapenak oso sinpleak izan behar dira.
Proposamen hau adin guztietako haurrekin landu daiteke. Adinaren arabera, animalien inguruan ateratako informazioa zehatzagoa eta osoagoa izan beharko da eta zailkapenak gehitu. hasierako zailkapenak oso sinpleak izan behar dira.
Irakaslea galdera interesgarriak planteatu beharko ditu, haurren jakinmina sortuz. Honela estabaida sortu dezakegu eta haurrak, bata bestearengandik ikasi. Gainera talde lana, errespetua eta eztabaidetan parte hartzeko jarrera bultzatuko ditugu.
Publicado por
MAITANE LLAGUNO LOPEZ
en
7:52
0
comentarios
Etiquetas:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
Technorati tags:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
Blogalaxia tags:
HAURREKIN LANTZEKOAK,
INGURUNEAREN EZAGUERA
Suscribirse a:
Entradas (Atom)